Musicals de Broadway

Un musical o una obra de teatre musical és una forma de teatre que combina música, cançó, ball i diàlegs. El contingut emotiu de la història, així com la mateixa història, és transmesa mitjançant les paraules, la música, els moviments i els aspectes tècnics de l’espectacle com una unitat integrada. Des d’inicis del segle XX, els espectacles de teatre musical han estat simplement anomenats musicals.

Se sol representar en grans escenaris, principalment els de Londres i els de Broadway, a Nova York.

Alguns musicals especialment famosos arreu del món, dels quals s’han fet traduccions i adaptacions arreu i s’han portat al cinema són West Side Story, Grease, The Phantom of the Opera, Cats, Els Miserables, Chicago, Rent o Mamma Mia!

Els tres components principals d’un musical són la música, les lletres i el llibret. El llibret d’un musical es refereix a la història, i més concretament, a les seves parts parlades; però també pot referir-se al conjunt dels diàlegs i les lletres, als quals es designa, igual que a l’òpera, com el libretto (llibret en italià). La música i les lletres formen la banda sonora del musical.

El diàleg parlat apareix normalment inserit entre els números musicals, si bé l’ús del diàleg cantant o recitatiu tampoc no és desconegut, com succeeix en musicals com Els Miserables o Evita.

Cal destacar a compositors com George Gershwin, Leonard Bernstein, Stephen Sondheim i Andrew Lloyd Webber.

Aquestes setmanes escoltarem cançons que pertanyen a musicals dels anys 80, ja que és el fil conductor que tindrem a la nostra escola: