Filosofia

Aquest curs hem iniciat la filosofia per a nens i nenes en alguns cursos.

Què és la filosofia per a nens i nenes? Consisteix en treballar unes habilitats de pensament per aprendre a pensar millor per esdevenir crítics, curosos i creatius.

Com ho fem? Cada setmana ens visita una marieta que es diu Joanaeta, una titella que surt d’una caixa màgica i ens porta una sorpresa. Un conte, un joc una obra d’art…

Amb aquests recursos es planteja als infants diferents qüestions. Mitjançant el diàleg s’aniran treballant aquestes habilitats de pensament que poden ser: traduccions d’un llenguatge a un altre, posar exemples, donar raons, descriure, fer hipòtesis… La mestra és únicament conductora del diàleg amb les preguntes. No hi ha cap resposta bona o dolenta ens anem enriquint a partir de les aportacions dels companys buscant sempre bones raons.

PÒSTER DEL JARDÍN DE JUANITA

Durant el curs 16/17  Àngelica Sàtiro va proposar a tots els mestres que treballen filosofia a l’aula des de l’àmbit de la filosofia lúdica i la filosofia creativa crear jardins per la marieta Joaneta per  que els nostres infants adquirissin consciència ecològica i ho fessin des de el treball del propi cos i el pensament. En la nostra escola es va treballar el jardí a la classe de filosofia a P4. L’editorial octaedro va plasmar en diferents pòsters el treball de diferents escoles entorn el jardí. la nostra també va participar-hi. Inicialment 17 escoles de tot el món vam ser protagonistes d’una exposició itinerant en diferents congressos i conferències: Mèxic, Colombia, Madrid, Barcelona, Girona, Argentina… Actualment continua l’exposició amb més escoles que s’han unit al projecte.

El pòster està publicat al llibre d’Angèlica Sàtiro “Ciudadanía creativa en el jardín de Juanita”