NOVES MESURES GESTIÓ DE CASOS COVID ALS CENTRES EDUCATIUS

PRINCIPALS NOVETATS

Davant d’un símptoma de nova aparició, encara que es presenti de forma aïllada, l’alumne/a o professional del centre educatiu s’haurà de quedar a casa i establir contacte telefònic o a través de La Meva Salut amb el centre d’atenció primària en espera de rebre indicacions:

En relació a la gestió dels contactes estrets, es consideren “immunitzades” aquelles persones que han rebut la pauta de vacunació completa (14 dies després d’haver rebut la darrera dosi) i/o aquelles que han passat la malaltia (amb prova diagnòstica que ho confirmi) en els darrers 90 dies (3 mesos).

Les persones immunitzades estaran exemptes de quarantena però caldrà que disminueixin la seva interacció social i que estiguin amatents a l’aparició de qualsevol dels símptomes esmentats. Si n’apareix algun, caldrà que es quedin a casa i que es posin en contacte telefònic o a través de La Meva Salut amb el seu centre d’atenció primària.

Se suprimeix la indicació de quarantena en l’alumnat d’educació infantil i d’educació primària immunitzat i no immunitzat quan hi hagi casos positius esporàdics en el GCE (4 o menys). Quan hi hagi 5 casos positius o més (o el 20% o més de positius) al GCE en un període de 7 dies s’indicarà quarantena als infants no immunitzats del GCE.

L’alumnat d’educació primària (immunitzat i no immunitzat) i l’alumnat immunitzat dels centres d’educació especial (a partir de 6 anys), s’incorporarà al circuit B (TAR farmàcia) quan hi hagi un cas positiu al grup de convivència estable. Caldrà que es faci el TAR entre els dies 0 i 1, un cop es notifiqui el cas positiu.

El període de quarantena (per contacte estret) i el període d’aïllament (per positivitat) en persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus passen de 10 a 7 dies.

DOCUMENT COMPLERT

RESUM GESTIO DE QUARANTENES I TESTS