EL NOSTRE AMIC EL SOL

Els alumnes de 5è de l’Escola Juan Ramón Jiménez de Martorell hem realitzat el dia 26 d’octubre una activitat per aprendre diferents maneres d’aprofitar l’energia solar al pati de la seva escola.

Cada grup classe ha començat compartint les seves idees sobre les diferents radiacions que emet el Sol i amb quines d’aquestes anaven a treballar. Llavors hem realitzat dos dels següents tallers:

Taller fotovoltaic: hem muntat senzills circuits elèctrics amb petites plaques fotovoltaiques  que li  han proporcionat l’energia elèctrica necessària per fer funcionar un petit ventilador.

Taller d’escalfar aigua: en aquest cas hem muntat tres col·lectors solars per tal de comprovar l’efecte hivernacle que fan les cobertes de plàstic transparent. Hem fet tres variants: un col·lector no tenia coberta, un altre en tenia una i l’altre dues cobertes. Després d’elaborar diferents hipòtesis sobre la influència de les cobertes,  hem comprovat quin disseny havia incrementat més la temperatura comparant la temperatura de l’aigua al principi i després de deixar-la uns minuts els 3 col·lectors al sol. Quin creieu que va funcionar millor?

Taller de cuina solar: per aquest taller hem aprofitat l’energia tèrmica del Sol per fer unes pomes al forn, utilitzant una cuina solar parabòlica. Una vegada ben orientada la parabòlica solar per tal d’aprofitar al màxim els raigs solars, hem anat prenent dades de com augmentava la temperatura amb el temps. La concentració de calor que aconsegueix la parabòlica sumat al color negre de l’olla, ens ha permès cuinar unes pomes rostides delicioses.

Per acabar l’activitat hem agafat el rol de professors i professores per explicar el taller que havien fet als companys que havien realitzat un altre taller.

Hem sigut uns investigadors molt aplicats i hem pogut comprovar que el Sol ens dona molta energia.