CAMPANYA SOLIDÀRIA DE DONACIÓ DE SANG-20 FEBRER 2024

L’alumnat de 5è de Primària de l’escola organitza, amb el suport del professorat i el Banc de Sang i Teixits, una campanya de donació de sang. Tindrà lloc el proper dimarts, 20 de febrer, de 09.00 a 13.00h i de 15.00 a 19.00h, a l’aula de Psicomotricitat del centre educatiu.

L’acció forma part del programa educatiu ‘Aprèn, participa i dona’ del Banc de Sang i Teixits adreçat a infants i joves de 6 a 18 anys perquè adquireixin coneixements i valors a través de la promoció de la donació de sang i l’organització d’una campanya.

La Cloe, en Jan, la Giana i l’Albert, alumnes de cinquè, han explicat en una entrevista a Ràdio Martorell que l’activitat té diferents parts. A la primera, l’alumnat ha rebut la visita del Banc de Sang i Teixits a l’aula i ha estat format sobre la sang i la donació, amb sabers científico-mèdics, de comunicació i de valors. A la segona part, els participants han creat materials per promocionar la donació de sang i han organitzat la seva pròpia campanya de difusió per conscienciar el seu entorn i animar a la gent a que doni sang. En aquest cas, l’alumnat, mitjançant un concurs, han triat el lema ‘Si dones sang et sentiràs genial’ i el logotip és el dibuix d’una gota de sang feliç, saludant i donant les gràcies.

Per escoltar l’entrevista de la ràdio CLICA.

El dia de la donació, l’alumnat es repartirà en grups per rebre els donants, lliurar-los el qüestionari que hauran d’entregar a l’equip del Banc de Sang, repartir el refrigeri als participants després de la donació i entregar una xapa amb el logotip de la campanya com a obsequi.

La darrera fase es dedica als agraïments i valoracions. Es tracta d’avaluar tota l’activitat conjuntament amb l’equip educatiu i fer un reconeixement amb els resultats de la campanya pel centre i pels participants.

Us animem a participar-hi!

Per veure el cartell publicitari creat pel nostre alumnat de cinquè CLICA.

Per veure el vÍdeo CLICA.