Celebrem el dia internacional de la dona (8M)

L’escola ha celebrat el dia internacional de la dona amb propostes adreçades als diferents cicles.

Ens sumem al missatge  de l’ONU:  Igualtat de gènere avui per a un demà sostenible Proposem activitats per sensibilitzar l’alumnat sobre els drets de les dones i la sostenibilitat de la vida. Treballar per a un demà sostenible demana incidir en tres nivells de cura: la pròpia, la d’altri i la de l’espai en què habitem: el planeta Terra. D’aquesta manera, vetllem també per la pau.

Les propostes han estat molt variades. Els més petits ens han portat una foto i ens han parlat de les dones extraordinàries per a ells. Ens han omplert el porxo de l’edifici d’infantil d’aquestes dones meravelloses. També han fet tallers relacionats amb quatre dones que han destacat en diferents camps (artístic, esportiu, activisme social i científic). Al cicle inicial han participat als tallers de coeducació que s’ofereixen a la carta de serveis de l’Ajuntament. Posteriorment han fet activitats centrades en les joguines i els oficis i els seus estereotips per acabar, també, amb activitats a les aules de dones extraordinàries per a l’alumnat.

Al cicle superior han fet una activitat de reflexió sobre el per què és necessari celebrar aquest dia i han investigat sobre els oficis de la dona i la seva evolució, el dret a vot i a la vida pública, entre d’altres temes. Han conegut grans dones de la història, i han aprofundit en la seva contribució a la societat, han escrit bibliografies sobre les mateixes i han preparat exposicions orals. També han compartit un moment molt emotiu i entranyable parlant de les dones extraordinàries i fantàstiques que hi ha a a la seva vida.

Per veure les fotos de les propostes, cliqueu a: GALERIA FOTOGRÀFICA