Mobilitat sostenible i segura

sostenibilitat_1_webDijous, 22 de setembre, hem sortit al carrer, des de P3 fins a 6t, per tal d’aprofitar que no hi havia circulació de vehicles, ja que l’Ajuntament ha tallat lo carrer per a celebrar la Setmana de la Mobilitat sostenible i segura.

La senyoreta Judith ha fet una pancarta i hi hem enganxat dibuixos fets per xiquets i xiquetes de 3r i 4t. Després, la brigada de l’Ajuntament l’ha penjada a la façana de l’escola.

Tothom hem lluït una enganxina com a senyal de l’activitat en què hem participat.

Los mestres i alumnes de sext han confeccionat i han llegit este manifest:

MANIFEST SETMANA MOBILITAT SOSTENIBLE

Ja que aquests dies se celebra la setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, nosaltres, los alumnes de sext us explicarem unes nocions i normes que poden ajudar a establir un entorn més net i segur per a l’Escola Joan Baptista Serra i el poble d’Alcanar.

Quan parlem de treballar cap a una mobilitat sostenible, parlem de buscar maneres de moure’ns que causen un baix impacte econòmic i ecològic en el nostre entorn.

Les nostres idees per millorar el nostre entorn són les següents:

1.- Augmentar la superfície viària adreçada als vianants, més zones de prioritat per vianants i eixamplament de voreres.

2.- Millorar o el que és el mateix, disminuir les emissions contaminants relacionades amb el trànsit. Apostar pels cotxes amb energia elèctrica o solar, ja que contaminen realment poc.

3.- Compartiu el cotxe! Per què aneu quatre persones al mateix lloc de treball en quatre cotxes diferents, si amb un n’hi ha prou?

4.- Si tenim bones xarxes d’aparcaments, los conductors no estaran tanta estona amb els cotxes donant voltes buscant on aparcar, no contaminaran tant!

5.- Parlem de bicicletes!

• Fomentem la utilització de la bicicleta com a vehicle per desplaçar-nos pel poble i no només com a element esportiu o de lleure.
    • Creem xarxes amb carril bici per garantir un ús més segur de la bicicleta.

6.- També proposem aquestes millores:

• Aprofundir en el coneixement científic sobre els efectes del soroll (contaminació acústica), així com dels diferents elements i compostos contaminants sobre la salut de les persones (contaminació ambiental).
  • Que els científics investiguen per crear motors menys sorollosos.

7.- Adeqüem totes les vies, amb instal·lacions o senyals que no permetin una circulació ràpida.

Desplaçar-se a una velocitat moderada és més barat, menys brut i MOLT MÉS SEGUR!.

8.- Fomentem l’us del transport col·lectiu. Si el motor d’un sol autobús pot portar a 50 persones, no cal que portem 50 cotxes!

9- Treballem-ho a escola! Aquestes idees i coneixements es treballaran a escola i no cauran en l’oblit.

sostenibilitat 002

sostenibilitat 003