L’alumnat de 5t visita el riu Sénia

El passat divendres 17 de novembre, a les nou del matí, els alumnes de 5t de l’Escola Joan Baptista Serra d’Alcanar, van agafar un autobús per anar d’excursió a l’entorn del riu Sénia.

Els alumnes van ser separats en tres grups, per classes, cada grup tenia un monitor que els explicava les coses.Tots els grups van fer les mateixes activitats però en diferent ordre.

Primer van anar per grups a una sala gran, on els van explicar el que farien i els van repartir una Llibreta de Camp per fer les activitats.

En acabar l’explicació, els alumnes van caminar pel poble (La Sénia) fins al lloc escollit per a esmorzar. Després van anar a un pont amb arcs que estava a prop i allí van fer grups de cinc o sis alumnes. A cada grup li van donar targetes d’animals diferents i el nom d’un riu per fer un exercici de la Llibreta de Camp; havien d’anotar quants tipus d’animals hi havia al riu que els havia tocat al grup, i també, si eren de molts tipus diferent, alguns tipus diferents o pocs tipus diferents.

Després d’aquest exercici, els alumnes es van dirigir al riu a fer una altra activitat de buscar animals, després la monitora els  va explicar quins animals eren i les seves característiques.

Tot seguit els alumnes van anar caminant fins al Pont Penjant, pel que van passar de dos en dos, quan van acabar de passar tots els alumnes, van anar fins al lloc escollit per dinar amb els altres grups.

Després de dinar, els alumnes van reemprendre la marxa, van caminar seguint el curs del riu, i també van anar parant per a que la monitora els expliqués els noms de les plantes i els arbres que trobava interessants.

Cap al final del camí, els alumnes van tenir temps per acabar les activitats de la Llibreta de Camp, un cop acabats tots els exercicis, els alumnes van tornar al mateix lloc on havien dinat per anar a buscar l’autobús per tornar a l’escola.

Llura Fibla, una alumna que va participar en aquesta excursió ens va dir: ”Ha estat una excursió molt xula, les coses que més m’han agradat han sigut el Pont Penjant, buscar minis habitants al riu i les presentacions dels treballs de les targetes. Lo que no m’agradat han sigut la planta l’Ortiga i el plàstic que les persones han tirat al riu o pel cami.”