Després del 30 de gener, a propòsit de la importància de valorar i treballar la coeducació, a tercer es va tenir la oportunitat de passar una tarda de divendres amb Núria Sancho Prades, mare d’un alumne de tercer, experta en ciències químiques, que ens va mostrar el procés i els resultats d’una reacció química amb productes naturals que es poden trobar a les llars.
Les tres classes de tercer es van repartir en dos grups. En sessions de 45 minuts a l’aula de ciències es va tenir la ocasió de fer-li preguntes com a dona que va estudiar i actualment treballa de química.
Quant al coneixement del seu saber aplicat a productes químics, en primer lloc es va poder escoltar i observar pas a pas l’explicació de l’activitat que proposava fer. Tal com es reflecteix a la gravació següent, la paciència i la constància són dos valors importants a seguir per aconseguir resultats.
Vídeo pas a pas… …cercant resultats
Després es va passar a ser els alumnes els protagonistes, seguint els passos que havia mostrat anteriorment.
Reaccions
Per acabar i tancar la sessió, es va preparar una fitxa per posar per escrit, no només el llistat de materials i productes utilitzats sinó també una frase per a cadascun dels quadres on calia fer un dibuix dels passos seguits a l’experiment. En definitiva, una tarda de periodistes i científiques en la que es va aprendre molt, connectats entre iguals, i amb el saber de persones de l’entorn que no treballen a l’escola. Moltes gràcies.
