Una reunió de pares diferent a 3r de primària

El passat dimecres 19 de setembre les tutores de tercer vam fer la reunió de pares, per tal de donar-los la benvinguda al Cicle Mitjà. Este curs l’hem plantejat de manera més interactiva i amena, deixant parlar i escoltant els pares.

Vam preparar 5 temes rellevants:

1. L’avaluació. Com s’avalua? Què us preocupa?
  2. Els objectius i expectatives de cara al nou curs/cicle.
  3. Metodologia. Com aprenen? Què en penseu?
  4. Relació entre família-escola. Canals de comunicació. Possibles millores.
  5. Trets d’identitat dels alumnes de 8/9 anys. Què podem fer a casa, i a l’escola? Responsabilitats i autonomia.

En donar-los la benvinguda al gimnàs cada família agafava una bola de diferent color: cada color corresponia a un dels temes. Prèviament havíem organitzat la sala en dos espais:

• Un espai organitzat amb cinc cercles de cadires per parlar sobre els temes, cadascun d’un color.
  • Un espai on estar tots junts davant la pantalla per presentar i donar informacions de caire general, recordar normes, organització del currículum, sortides programades,…

Estem molt satisfetes de com es va desenvolupar la reunió i valorem molt positivament esta experiència, que pensem tornar a repetir. Hem d’agrair l’interès i la bona predisposició de tots els participants, que en tot moment es van mostrar oberts a les nostres propostes i amb ganes d’escoltar i ser escoltats. Sense ells no hagués estat possible! Cal dir, però, que ens va mancar temps ja que ens haguéssem pogut quedar molta més estona discutint i intercanviant opinions.

Esperem en propers anys anar enriquint estes reunions per tal de poder millorar la relació entre pares i educadors, treballant així per a aconseguir cada vegada un centre més obert a la comunitat i una millor educació per als nostres fills i filles.