Treball per projectes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aquests són els aspectes essencials que defineixen el treball per projectes:

  1. Els infants reflexionen sobre què han après i com ho han après.
  2. Es potencia que els infants siguin autònoms.
  3. Es planteja reptes cognitius als infants.
  4. Els infants adquireixen habilitats per resoldre els reptes que se’ls plantegen.
  5. El/ la mestre/a guia i acompanya els infants en els seus aprenentatges.
  6. S’obre l’escola a les famílies i es treballa conjuntament.
  7. Els infants adquireixen habilitats per gestionar el seu propi procés d’aprenentatge.
  8. Es potencia que els infants pensin i que prenguin decisions.
  9. Es treballen les diferents àrees del currículum de manera interdisciplinar.
  10. Els mestres es coordinen i treballen en equip.
  11. Es potencia que els infants investiguin i extreguin conclusions.
  12. Es dóna protagonisme als infants.
  13. Els infants aprenen continguts potents perquè es puguin transferir a altres situacions.Infants competents.
  14. Es potencia que els infants interaccionin entre ells.
  15. El/ la mestre/a escolta als infants.
  16. Es potencia que els infants siguin reflexius i crítics.
  17. Els infants aprenen a comunicar els aprenentatges adquirits a altres persones.
  18. L’infant  decideix  i argumenta.
  19. Es potencia que els infants aprenguin a parlar i a escoltar.
  20. S’utilitzen en mesura les noves tecnologies així com la cerca d’informació a la biblioteca de l’escola.
  21. Els infants aprenen a treballar cooperativament i adquireixen habilitats socials.
  22. Es fan canvis significatius en l’avaluació. Avaluació per aprendre.
  23. Els infants tenen mobilitat dins el centre.
  24. Es presenten situacions motivadores pels infants.
  25. L’infant aprèn a aprendre.