Aquests són els aspectes essencials que defineixen el treball per projectes:
- Els infants reflexionen sobre què han après i com ho han après.
- Es potencia que els infants siguin autònoms.
- Es planteja reptes cognitius als infants.
- Els infants adquireixen habilitats per resoldre els reptes que se’ls plantegen.
- El/ la mestre/a guia i acompanya els infants en els seus aprenentatges.
- S’obre l’escola a les famílies i es treballa conjuntament.
- Els infants adquireixen habilitats per gestionar el seu propi procés d’aprenentatge.
- Es potencia que els infants pensin i que prenguin decisions.
- Es treballen les diferents àrees del currículum de manera interdisciplinar.
- Els mestres es coordinen i treballen en equip.
- Es potencia que els infants investiguin i extreguin conclusions.
- Es dóna protagonisme als infants.
- Els infants aprenen continguts potents perquè es puguin transferir a altres situacions.Infants competents.
- Es potencia que els infants interaccionin entre ells.
- El/ la mestre/a escolta als infants.
- Es potencia que els infants siguin reflexius i crítics.
- Els infants aprenen a comunicar els aprenentatges adquirits a altres persones.
- L’infant decideix i argumenta.
- Es potencia que els infants aprenguin a parlar i a escoltar.
- S’utilitzen en mesura les noves tecnologies així com la cerca d’informació a la biblioteca de l’escola.
- Els infants aprenen a treballar cooperativament i adquireixen habilitats socials.
- Es fan canvis significatius en l’avaluació. Avaluació per aprendre.
- Els infants tenen mobilitat dins el centre.
- Es presenten situacions motivadores pels infants.
- L’infant aprèn a aprendre.