P3: ANIVERSARI DE LA PETITA CHLEO

FELIÇ VIDA!

El 20 de setembre es va celebrar a l’escola el primer aniversari d’aquest curs a la classe de P3, la petita Chleo va fer 3 anys!

La celebració de la vida, amb el mètode Montessori es celebra diferent de com estem acostumats, i aquesta manera de fer ens agrada molt, així que hem aprofitat per fer-ho a l’aula.

Com ho celebrem?

Primer els expliquem als nens i les nenes que l’espelma és el Sol i els 12 mesos al voltant representen el pas del temps durant un any.

Després els expliquem que la Terra, el planeta on vivim, gira al voltant del sol. I que la terra triga un any, a girar al voltant del sol.

Com ho fem?

L’infant que fa anys agafa la bola del món amb les seves mans i fa voltes al sol. I fa tantes voltes al sol com anys compleix.
Cada volta que fa i arriba al seu mes de naixement, mostra la foto corresponent al número de volta, i així successivament.

Per què ho fem així a P3?

El fet de celebrar la vida d’aquesta manera aconseguim que els i les nens i nenes siguin conscients del pas del temps i del seu lloc al món. S’inicien en la comprensió que des del dia que van néixer, la Terra fa una volta al món, i així ho fa cada any.
D’aquesta manera aconseguim que amb la seva ment concreta puguin escenificar mentalment una cosa tan abstracta com és el pas del temps.

Aquí teniu la foto: P3: ANIVERSARIS

#TotsFemEscola #TransformacióEducativa