MOBILITAT ERASMUS+ A FLORÈNCIA

L’escola compta amb l’acreditació Erasmus+, la qual promou la formació docent arreu d’Europa i l’intercanvi de projectes d’escoles europees per aconseguir els diferents objectius establerts al nostre projecte Erasmus+.

Hem començat amb dues mobilitats a Florència, de les diferents que es duran a terme durant el curs. A la formació es van treballar aspectes relacionats amb la impressió 3D i el foment d’una cultura sostenible en l’àmbit escolar. La formació ha tingut una duració de 6 dies, en els quals s’han presentat diferents recursos, aplicacions web i materials molt interessants per poder aplicar a l’escola.

El primer dia vam reflexionar sobre el consum i la sostenibilitat dels productes. La necessitat de fomentar una cultura que tregui profit dels productes i intenti donar una segona vida a aquests. Dins d’aquesta reutilització vam conèixer diferents materials de construcció per crear noves joguines a partir de materials reciclats.

El segon dia ens vam iniciar en la impressió 3D, característiques de les impressores i filaments d’aquestes. Així com també en els programes de disseny i impressió. Al llarg de la setmana vam continuar aprofundiment sobre aquest concepte i vam iniciar el projecte dels horts sostenibles a les escoles. En aquest projecte vam haver de fer una cerca d’informació sobre els diferents tipus de recs per poder dissenyar un hort sostenible. Primer de tot, el vam dissenyar amb Lego i després vam passar el disseny a l’aplicació web de disseny 3D per posteriorment, imprimir els dissenys.

Per últim, vam fer una visita a un espai «maker» de la ciutat, el qual s’encarrega de dur a terme projectes de reutilització i reparació d’objectes. A més a més, també desenvolupen dissenys de prototips d’idees que els porten els seus clients. Tanmateix, fan tallers en grups reduïts per estendre la cultura maker.

Les mestres han aprofitat aquesta formació per conèixer d’altres països i poder, en un futur, fer projectes conjunts. Hem tingut el plaer de poder compartir aquesta formació amb mestres de Letònia, Holanda, Portugal i Espanya.

Compartirem tots aquests aprenentatges amb la nostra comunitat educativa per poder anar-los introduint a les aules.

Cliqueu a sobre de les següents imatges per poder veure tot l’àlbum:

#ADNprim #transformacioeducativa #erasmusproject #erasmusplus #europe @sepie_gob @erasmus.es @erasmusprojects4u