ENS VISITEN LES MESTRES ÀVIES RECUPERADORES DE CONTES

El passat 30 d’abril ens va visitar el grup reusenc de mestres jubilades que formen part del grup MARC (Mestres Àvies Recuperadores de Contes). Va ser un plaer escoltar i emocionar-nos amb els contes i històries explicades per a aquestes àvies que ja fa un temps van deixar de treballar en una escola.

Els nostres alumnes van escoltar ben atents diversos contes dels clàssics de Perrault, La Fontaine, Grimm, Andersen, etc. També es van explicar contes i faules d’altres escriptors. A P3 es va explicar “El Patufet”, a P4 “El cargol i l’herba del poniol”, a 1r B “Els pèsols meravellosos”. A les classes de 2n i 3r es va explicar el conte de “El gat i el lloro”. A la classe de 4t A es van explicar els contes “El germà pobre i el germà ric” i “Els tres desitjos“. A 4t B es va explicar un conte d’origen lituà, mentre que a 6è A van escoltar “El Tonet de Cal Dimoni” i a 6è B “Els tres pèls del dimoni”.

Des de l’escola volem donar les gràcies a les mestres per haver compartit una estona amb nosaltres!

Aquí teniu algunes fotos:

Per què va néixer el grup de les MARC?

Els contes populars sovint són oblidats per la societat, així com també el costum d’explicar-ne. Per fer front a aquesta situació, fa deu anys es va crear el grup Mestres Àvies Recuperadores de Contes, sota el paraigües de l’associació Rosa Sensat. Evitar perdre l’oralitat dels contes populars és un repte actual al qual un grup de mestres jubilades volen fer front a aquesta situació. A través del grup Mestres Àvies Recuperadores de Contes, diverses exprofessores i professors escampen els seu repertori d’històries populars d’arreu del món per tot Catalunya.