6è: PROJECTE INSPIRA

Durant aquests dies, les nenes i els nens de 6è estan participant en el Projecte INSPIRA, el qual té com a principal objectiu fomentar la vocació tecnològica de les noies. Es basa en sis sessions de treball impartides per professionals del món de la investigació, la ciència i la tecnologia, entre els quals destaquem l’Héctor Martínez, l’Ignasi Cañagueral i la Marta Cáceres.

La nostra escola participa en aquest projecte amb la col·laboració de la Universitat Rovira i Virgili, el patrocini de DOW i al voluntariat corporatiu de l’empresa BASF. El projecte apropa a l’alumnat de sisè de primària el treball diari dels mentors i mentores encarregats de dur a terme les diferents sessions de treball.

Inspira STEAM té com a principal objectiu promoure i fomentar l’interès vers les vocacions científic-tecnològiques, però també té d’altres objectius, com són:

– Donar a conèixer nous REFERENTS de dones tecnòlogues properes.

– Descobrir les PROFESSIONS STEAM entre els més joves.

– Conscienciar sobre la necessitat que el desenvolupament del país es produeixi entre homes i dones, és a dir, la riquesa de la DIVERSITAT.

– Sensibilitzar i orientar sobre els ESTUDIS en ciència i tecnologia.

– Donar visibilitat i posar en valor les dones tecnòlogues.

Durant 5 setmanes l’alumnat treballarà en grup classe i en petits grups, concretament en quatre grups, activitats relacionades amb els estereotips relacionats amb les professions, facilitant nous referents de dones científiques i tecnòlogues properes i també al llarg de la història.

Per altra banda, s’obrirà un gran ventall d’altres estudis relacionats amb les professions STEAM, valorant la riquesa de la diversitat produïda entre les dones i els homes, sempre promovent la curiositat i la motivació de l’alumnat.

Clica les següents imatges i podràs veure tot l’àlbum de fotos:

#ADNprim #8M #DiaDeLaDona