5è VISITA EL PARC D’EDUCACIÓ VIÀRIA

Els nostres alumnes de 5è han passat un matí al Parc d’Educació Viària de Reus.

Podeu veure més fotos al següent enllaç:

Els parcs d’educació viària són escenaris que permeten oferir experiències de mobilitat als infants. Simulen espais urbans en els quals els alumnes actuen com a vianants i com a conductors de bicicleta i de ciclomotor.

Unitat d’Educació Viària

La Unitat d’Educació Viària és la unitat encarregada de la formació en matèria d’Educació Viària, tant de nens i joves en edat escolar, així com persones adultes. Té per objectiu potenciar la conscienciació del respecte a les normes de seguretat viària. Vol fomentar els valors i actituds que han de regir la conducta dels usuaris de la via, ja siguin vianants, conductors o passatgers per reduir el nombre d’accidents i propiciar més seguretat.

Les funcions de la Unitat d’Educació Viària són:

1.- Formar als nens i joves en edat escolar en els coneixements necessaris perquè es puguin moure de forma segura per la ciutat, com a conductor de bicicleta o com vianant.
2.- Ensenyar les normes en matèria de trànsit i seguretat viària per una mobilitat segura.
3.- Formar a persones adultes que hagin de fer cursos de reeducació en normes de trànsit.
4.- Formar la gent gran per millorar la seva seguretat en el trànsit urbà.
5.- Realitzar campanyes de sensibilització ciutadana sobre la cultura i la importància de la seguretat del trànsit.

Els parcs no funcionen de forma aïllada, sinó com a complement de les activitats d’educació per a la mobilitat segura que es realitzen, aportant experiències reals als participants d’un procés formatiu.