Històries d’un viatge

Ens agradaria explicar-vos el naixement d’aquest llibre que properament farem la seva presentació, un llibre que va néixer en ple confinament, quan un grup de persones ens preguntàvem com podíem continuar fent projectes des de darrera les pantalles, sense perdre la màgia de l’aula.

Un llibre que comença quan veiem que allò que està passant al projecte s’ha de narrar i il·lustrar, per després llegir-ho, perquè creiem i pensem que tot el que s’explica són vides reals de persones que voluntàriament han descrit un tros de la seva memòria, a uns nens i nenes que poc a poc van anar dibuixant, cantant o fent poesia del que escoltaven.

Un estiu on tot el grup es va unir per veure com narràvem aquell projecte, com començàvem la seva escriptura i com combinàvem tots els fragments i relats.

Per tant el proper dia 17 de juny a la casa Golferichs presentarem cinquanta relats de persones que han vingut a viure  a Barcelona o que un dia van marxar, explicant el seu viatge, des de les emocions, sentiments i des de  la duresa o la màgia del que significa a vegades migrar a un lloc desconegut i incert, però sempre amb el pensament que aquest serà millor. Un llibre que no ens deixarà iguals, al contrari ens farà pensar i ens farà mirar la migració des d’una altra perspectiva, poder més propera, més empàtica en definitiva, més acollidora i amb noms i cognoms.

La presentació es farà de forma presencial per un nombre limitat de persones pel tema covid, però a la vegada ho posarem online perquè tothom ho pugui veure i escoltar. Tots els nens i les nenes que hi van participar podran gaudir del seu llibre, com totes les entitats i referents que ens han ajudat perquè un llibre basat en una experiència d’investigació a l’aula pugui sortir a la llum.

Us convidem a la presentació del llibre realitzat a l’escola Diputació el curs 19-20 (1)