La Penya de l’espardenya celebra el dia de la Pau

El 30 de gener és el dia de la Pau. Durant la setmana, els infants d’i4 hem estat fent activitats relacionades amb aquest concepte tan necessari a les nostres vides. Com en un viatge en tren, el punt de sortida ha estat el conte “El floc de neu blau”. Som a l’hivern i entre tots els floquets blancs de la neu, n’apareix un que és totalment diferent perquè és de color blau. La resta de floquets estan molt enfadats i el volen fer fora; desitgen que es fongui i desaparegui. Per sort el sol, que és savi, troba la solució i aprofita les llàgrimes del trist floquet blau per fer aparèixer floquets de tots els colors de l’arc de Sant Martí. Un bon exemple per ensenyar-nos que la diversitat no perjudica sinó que ens enriqueix.

En una de les nostres parades, ens hem adonat que cadascun de nosaltres també som diferents i únics. Com en un trencaclosques, cada infant de la classe és una peça necessària que encaixa amb les altres i sense ell no podríem ser la nostra Penya. Entre tots hem ajuntat les peces i ens ha quedat genial

En una altra sessió hem estat reflexionant sobre què creiem que ens pot ajudar a tenir Pau a la nostra classe i com podem representar de manera plàstica aquesta paraula tan bonica. Entre tots/es hem recollit moltes idees: els cors, els floquets de colors del nostre conte, un arc de Sant Martí… Dit i fet, ens hem organitzat per petits grups i amb materials diversos ens hem deixat anar. Sobre un fons negre hem anat donant llum i color a les nostres produccions.

Un matí va aparèixer “La capsa de les abraçades”, plena de propostes per poder donar estimació als nostres companys i companyes. Ens ha agradat molt poder compartir sentiments d’afecte amb una expressió d’intel·ligència emocional sense paraules. Hem pogut fer-nos abraçada d’os, abraçada i petó, abraçada i salt o abraçada i ball, entre d’altres. Com no podia ser d’una altra manera, ens vam fer l’abraçada “Penya de l’espardenya” amb tot el grupet que va fer l’activitat.

També hi ha hagut un espai per la música perquè cadascuna de les seves notes ens ajuda a trobar la Pau i l’alegria. Hem escoltat i ballat algunes danses i cançons com El món seria més feliç, Al país blanc, La festa de la Pau i La dansa dels amics. Alguna l’hem ballat amb els nostres padrins i padrines perquè ens van venir a visitar una tarda. Ens van acompanyar al pati per fer el símbol de la Pau amb la resta de l’escola. Unes nenes grans van llegir uns poemes molt macos i ens vam fer una fotografia de germanor.

Seguim el nostre viatge tal com deia Mahatma Gandhi: “No hi ha camí per la Pau, la Pau és el camí”.