Explorant el món de la música a través de la Percussió Corporal: Una experiència educativa única!

En el marc del nostre compromís amb l’enriquiment de les experiències educatives dels nostres infants, avui hem gaudit d’una iniciativa emprenedora que es fusiona amb l’eix transversal del Projecte araArt, que estableix una plataforma única per integrar les arts en l’educació, promovent la creativitat, l’expressió artística i la integració de diferents àmbits de coneixement, un dels motius pels quals hem escollit la sortida que hem fet aquest matí tot el Cicle de Grans, esdevenint una peça de l’engranatge dins d’aquest projecte, ja que proporciona una manera innovadora i participativa d’explorar la música com una forma d’art.

Mitjançant la percussió corporal i el Mètode SSM (Senyalització-Seqüenciació-Música), aspirem a oferir als nostres alumnes una experiència lúdica i enriquidora que no només fomenta la seva relació amb la música, sinó que també promou el desenvolupament sensorial, cognitiu i emocional, alineant-se amb els principis fonamentals del projecte innovador.

Aquest enfocament es basa en l’ús dels recursos sonors i musicals per facilitar el desenvolupament de processos creatius que connectin els estudiants amb les seves capacitats físiques i intel·lectuals.

Mitjançant la participació activa en la percussió corporal, aspirem a integrar la música com una forma d’expressió artística. Aquest enfocament promou la creativitat dels estudiants, connectant-los amb la seva pròpia expressió artística i contribuint al desenvolupament integral de les seves habilitats creatives.

A més, busquem fomentar la col·laboració entre diferents àrees de coneixement, creant oportunitats per a la interdisciplinarietat i el diàleg entre les arts i altres disciplines educatives. Vam valorar que aquesta activitat no només enriqueix l’experiència musical dels estudiants, sinó que també s’integra de manera orgànica amb els principis del Projecte araArt, contribuint a la formació integral dels nostres estudiants dins d’un marc educatiu inspirador i creatiu.

S’han permès perdre el sentit del ridícul una estona, i han vist que vivint les experiències tal com es proposen, poden gaudir-les molt més! També hem pogut gaudir una estona a un parc proper on hem esmorzat i ens hem esbargit una mica! Us deixem algunes fotos d’aquesta última estona!