Per als infants d’I3 el seu nom propi és molt significatiu i un element indiscutible que els anima a descobrir les lletres i iniciar-se en el procés de la lectoescriptura. Està present a diferents espais de la classe (als referents, als llocs personals, a les nostres pertinences, … ) i aviat es donen compte de que, el fet de reconèixer-lo, els permet resoldre moltes situacions funcionals. Per tal de familiaritzar-nos amb ell, hem estat realitzant algunes activitats al llarg d’aquest primer quadrimestre:
A aquestes alçades de curs, cada nen/a ja obre la seva capseta de fusta quan ens diu “bon dia” sense mirar el seu nom amb la fotografia, a la PDI.
Als tastets de propostes n’hem afegit algunes on han de confegir el seu nom amb lletres magnètiques, retallades o pinces. Mirem sobretot quina és la primera, si n’hi ha de repetides, ens en calen moltes o poques, l’ordre que tenen… També aprofitem per a pintar-les, decorar-les, … Ens iniciem en la seva escriptura, sense forçar ni insistir gaire encara, prioritzant que tinguin ganes de reproduir-lo, sense provocar inseguretat.
També ens agrada fer jocs en petit grup, com el de la cadira: ballen al voltant d’ella i, quan para la música, han de buscar la que té el rètol de seu nom i seure-hi. En cada ronda canviem la posició de la seva cadira. El bingo amb les lletres del seu nom també els entusiasma, sobretot quan les aconsegueix totes.
Com que som uns/es exploradors/es intrèpids/es, ens agrada sortir més enllà de la nostra classe per buscar alguna lletra: al passadís i altres aules. En trobem moltíssimes!