ESTÀS PANTALLAT?

La setmanal passada, l’alumnat de sisè va poder gaudir d’un taller molt interessant. Mitjançant quatre escenes teatrals -que tracten l’ús del mòbil, els videojocs, la televisió, la publicitat, els xats i les xarxes socials- es van plantejar situacions força habituals i quotidianes relacionades amb les pantalles. Com les fem servir? Les fem servir massa? Les hem de fer servir per a tot i tot hora? I què passa quan no les emprem bé? A vegades ens fan sentir malament o fem sentir malament als altres depenent de com les utilitzem?

Conduït per dos professionals amb formació de teatre i abordatge educatiu, les 4 escenes teatrals van ser el punt de partida que va servir per fer un posterior debat en què es va reflexionar, a nivell crític, sobre l’ús de les pantalles. Es va promoure un debat crític de les pantalles, tot apuntant cap a l’ús moderat d’aquestes.