EL MOSTRE DE COLORS VISITA ALS FOLLETS VALENTS

Les emocions dels nostres infants són importants i cal que a l’escola les tinguem presents. A la classe d’I3 volem ajudar als follets valents a reconèixer-les i saber gestionar-les. Un bon recurs per aconseguir-ho és el conte “El monstre de colors”, de la il·lustradora Anna LLenas. El seu protagonista és un monstre diferent als altres: no fa por i no sap què li passa. Té un garbuix d’emocions i cal ajudar-lo a desfer aquest embolic.

La primera activitat ha estat explicar el conte i relacionar cada emoció amb el seu color corresponent (alegria-groc, calma-verd, tristesa-blau, ràbia-vermell i amor-rosa). Desprès hem fet el pot de cadascuna d’elles amb pompons de colors i l’hem deixat en un racó de la classe, ben etiquetat. Així el podrem utilitzar si necessitem explicar com ens sentim.

En una altra sessió hem escoltat i ballat la seva cançó i hem pintat el monstre del color de l’emoció que predominava en aquell moment.

Seguirem gaudint al llarg del curs del nostre estimat monstre i fent petites reflexions sobre les emocions que anem experimentant.