PLA D’OBERTURA DELS CENTRES EDUCATIUS

Benvolgudes famílies,

Desitgem que vosaltres i els vostres us trobeu bé de salut.

El Departament d’Educació ha ordenat obrir els centres educatius a partir del proper dia 8 de juny, en el suposat que el nostre territori entri en la Fase 2 de la desescalada. Atenent aquesta ordre i les indicacions de les autoritats sanitàries, l’assistència a l’escola serà  voluntària per als següents grups d’edat dins de la franja de 9h a 13h:

Per a infants de 3 a 6 anys que, a causa de la situació laboral de les seves famílies i de la impossibilitat de tenir un recurs de custòdia, necessitin d’un servei d’acollida.

Calendari i horari: De dilluns a divendres, en horari seguit de matins dins la franja de 9:00h a 13:00h. S’especificarà un cop creats els grups.

Nens i nenes de sisè de primària amb la finalitat de donar suport a la finalització de l’etapa i tancar l’acompanyament personal del seu pas a secundària.

Calendari i horari de la setmana: Divendres en 2 franges horàries diferenciades d’una hora.

Per poder reincorporar-se, els nens i les nenes han de reunir els següents requisits de salut:

• Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
  • Que no siguin o hagin estat positives per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.
  • Que no hagin estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
  • Calendari vacunal al dia.
  • En cas que l’infant presenti una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per SARS-CoV2, es valorarà de manera conjunta –amb la família o persones tutores i el seu equip mèdic de referència–, la idoneïtat de reprendre l’activitat escolar. Es consideren malalties de risc per a la CovID-19: Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori, Malalties cardíaques greus, Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells infants que precisen tractaments immunosupressors), Diabetis mal controlada i/o Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.

Les famílies d’infantil o de sisè de primària que de manera voluntària autoritzin anar a escola als seus fills i filles, hauran de presentar una declaració de responsabilitat que enviarem properament per correu electrònic  i que caldrà retornar per la mateixa via, o el primer dia de retorn a l’escola. Sense aquest document, l’accés a l’escola no serà possible.

A grans trets, les mesures de protecció i prevenció que dicten les autoritats sanitàries i que tindrem en consideració, són:

• Les famílies vigilaran diàriament l’estat de salut dels seus fills i filles: els prendran la temperatura abans de sortir de casa per anar a l’escola i en el cas que el fill o filla tingui febre o presenti algun dels símptomes compatibles amb la COVID-19, no podrà assistir al centre.
  • Les famílies no podran entrar al recinte escolar. I només podran anar acompanyats per part d’una única persona.
  • Horaris d’entrades i sortides esglaonades per evitar aglomeracions.
  • Atendrem grups reduïts d’infants (fins a 10 a infantil i fins a 13 a sisè). Cada grup tindrà un/una docent com a referent.
  • Espais amplis que respectin el distanciament físic de dos metres, nets, desinfectats i ben ventilats.
  • Adopció de mesures saludables de protecció i prevenció: rentat de mans (en arribar i sortir de l’escola, abans i després d’esmorzar, abans i després d’anar al wc i abans i després de cada activitat, inclòs el pati), distanciament físic, protegir-se amb el colze al tossir o esternudar.
  • Cal que els nens i les nenes assisteixin a l’escola amb mascareta higiènica amb compliment de la normativa UNE.
  • No es farà ús compartit de material i joguines.
  • Els alumnes hauran de mantenir una distància entre ells de 2 mestres.
  • Es requerirà rentat de mans freqüent.
  • Protocol d’actuació en cas de detecció d’aparició de simptomatologia compatible amb covid-19.

Les professionals que faran atenció presencial, seran mestres que no es troben en cap dels grups considerats com a especialment vulnerables respecte a la covid-19.  Per tant, pot ser que els alumnes siguin atesos per altres mestres que no siguin els/les seus tutors/es.

Us informem que, donades les mesures de distanciament que haurem d’adoptar, no podrem cobrir les necessitats de joc, de contacte afectuós i d’acollida dels infants de 3 a 6 anys.

15_PLA REOBERTURA CAMÍ DEL MIG