ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

CORRESPON AL CONSELL ESCOLAR LES FUNCIONS SEGÚENTS:

• Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la programació general anual de l’escola i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.

• Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenir i altres acords de col·laboració de l’escola amb entitats i institucions.

• Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.

• Aprovar la carta de compromís educatiu.

• Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.

• Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnat.

• Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director/a.

• Intervenir en la resolució dels conflictes i, si s’escau, revisar les sancions als alumnes.

• Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.

• Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general de l’escola i conèixer l’evolució del rendiment escolar.

• Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.

• Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

COMPOSICIÓ AL NOSTRE CENTRE:

Cada centre determina la composició del consell escolar que queda recollida a les seves normes d’organització i funcionament, d’acord amb el que s’estableix en el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius i la resta de legislació vigent.

El consell escolar de la nostra escola està integrat per:

• La directora.
  • La cap d’estudis.
  • El secretari del centre (amb veu i sense vot).
  • 1 representant de l’ajuntament de Mataró.
  • 7 representants dels mestres, escollits pel claustre.
  • 7 representants de les famílies, escollits per les famílies.
  • 1 representant de l’AFA.
  • 1 representant del personal de l’administració, triat entre el personal.

CALENDARI DEL PROCÉS:

• S’inicia el procés a partir del 30 d’octubre de 2023.

• Es constitueix la mesa electoral abans del dia 13 de novembre de 2023.

• Les votacions s’han de fer entre e 20 i el 24 de novembre de 2023.

• La constitució del consell escolar i presa de possessió dels seus membres no més tard del 19 de desembre de 2023.

NORMATIVA:

Resolució EDU/3014/2023​, de 30 d’agost , per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics i es crea un pla pilot per implementar el sistema de vot electrònic en centres públics de titularitat del Departament d’Educació.

Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació

Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació

Decret 102/2010 , de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius

Resolució EDU/1705/2022, d’1 de juny, per la qual s’acorda ajornar les eleccions per a la renovació dels membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics i es prorroga el mandat dels membres objecte de renovació