La música que escoltem: DE BONESH d’OQUES GRASSES

Aquesta setmana a l’escola escoltem De Bonesh, una cançó del grup Oques Grasses.

Oques Grasses és un grup de música català format el 2010 a Osona. El seu estil musical és variat, però s’enquadra especialment en el pop. El grup es va formar l’any 2010, però no es van donar a conèixer al gran públic fins al llançament del seu primer disc Un dia no sé com l’any 2012, el qual van editar i publicar ells mateixos.

Oques Grasses està format per set membres: Josep Montero (veu i guitarra), Arnau Altimir (bateria), Joan Borràs (teclats), Guillem Realp (baix), Miquel Biarnés (trombó), Miquel Rojo (trompeta) i Josep Valldeneu (saxo). La majoria han estudiat a l’Escola Superior de Música de Catalunya, tret del cantant, Josep Montero, i del baixista, Guillem Realp.

El seu estil musical és variat; de fet, en el seu primer disc no tenien una gran definició, sinó que apostaven per deixar de banda les etiquetes i desconcertar el públic. En els seus inicis s’enquadraven sobretot en el gènere reggae, amb tocs de música pop, que s’ha fet especialment present en els seus altres discs. Acostumen a crear les seves cançons d’una manera ben senzilla, amb fets i successos de la seva vida quotidiana, explicant les seves vivències, com si parlessin amb un amic.

Sense dubte, han tingut un gran èxit des del seu naixement, tal com ho demostra la gran quantitat de concerts, amb gran afluència de públic, que han fet arreu de Catalunya. A més, han estat guardonats en diverses ocasions als Premis Enderrock: com a millor disc de pop-rock (2017) i com millor artista (2019).

La cançó De bonesh, forma part de l’àlbum A tope amb la vida, publicat el 2021. Aquesta cançó ens parla de la perseverança, l’acceptació personal i el fet de trobar l’alegria en els desafiaments de la vida.

La persona que ha proposat aquesta cançó ho ha fet per aquest motiu:

Perquè trobo que hem de potenciar el coneixement i consum de música en català. De fet, és un dels objectius ULAE que volem proposar al centre.

Esperem que us agradi tant com a nosaltres! A tope amb la vida!