Dones científiques

Aquest segon trimestre a l’escola hem estat treballant les dones científiques. Al llarg de la història, hi ha hagut moltes dones d’arreu del planeta que han estat i, segueixen sent, molt importants i un referent en els camps de la recerca i la investigació, les seves descobertes han estat essencials en l’àmbit científic. Aprofitant que el dia 11 de febrer és el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, cada classe ha aprofundit sobre una o diverses científiques.

A infantil hem conegut 3 dones científiques (dues biòlogues i una viròloga) que ens han permès conèixer i estimar una mica més el nostre entorn i la importància de protegir i conservar el nostre ecosistema. Ho hem posat a la pràctica amb diferents propostes com l’estalvi d’un recurs tan important com l’aigua, plantant flors i plantes en el nostre hort i fent una higiene de mans per estar ben saludables.

Al curs de primer hem treballat tres científiques relacionades amb l’espai i hem explicat què van fer i hem destacat adjectius de com eren.

A 2n, hem volgut donar a conèixer algunes dones referents en la protecció d’animals i en la investigació de les propietats de les plantes.

A 3r hem escollit una dona científica relacionada amb el nom de cada classe i hem fet un mural explicant què havia fet i com era.

Amb el títol “Transfusió femenina. Transfusió de reconeixement” els alumnes de 4t han conegut la història de cinc científiques del banc de sang i teixits.

A 5è hem investigat sobre quatre científiques de diferents disciplines i hem reflexionat amb el lema “Si elles han pogut… nosaltres també!”

A 6è hem treballat la Missió Hypatia, un projecte actual liderat per 9 dones científiques catalanes que simularan estar dues setmanes en una estació espacial de Mart i realitzaran  investigacions d’alta qualitat relacionades amb l’espai.