Amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Ciència, aquesta setmana l’escola ha volgut donar visibilitat a dones que han fet aportacions rellevants a la ciència i a la societat. Cada curs ha treballat una científica diferent, amb activitats adaptades a l’edat de l’alumnat, per fomentar les vocacions científiques.
L’alumnat d’infantil ha descobert Valentina Tereshkova, la primera dona a viatjar a l’espai.
El grup de primer ha treballat la figura de Marion Donovan, inventora del bolquer impermeable.
A segon s’ha aprofundit en Rosalind Franklin, científica clau en el descobriment de l’estructura de l’ADN.
L’alumnat de tercer ha conegut Florence Nightingale, pionera de la infermeria moderna.
A quart s’ha estudiat Mary Anning, paleontòloga destacada pels seus descobriments de fòssils.
El curs de cinquè ha descobert Eunice Foote, una de les primeres científiques a relacionar el CO₂ amb el canvi climàtic.
Finalment, sisè ha treballat la figura de Katia Krafft, vulcanòloga apassionada pels volcans. Va dedicar la seva vida a estudiar-los i a divulgar la ciència per ajudar a protegir les persones dels riscos volcànics.
Amb aquesta proposta, l’escola ha volgut reconèixer el paper de les dones en la ciència i inspirar l’alumnat a somiar, investigar i creure en les seves capacitats.
L’equip de mestres de l’escola.
“La ciència no té gènere, té talent.”



