Estrenem racons a P3!!!

Els racons ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc.

Segons el tipus d’activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En d’altres els nens/es poden funcionar amb força autonomia.

Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.

Els/les mestres portem un control de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d’un període de temps (setmana, quinzena,…) per tots els diferents racons de treball. Va bé que hi hagi més d’un mestre a l’aula de manera que cadascú s’encarregui d’uns racons concrets.

Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d’aprenentatge adaptades als seus coneixements previs.

Els primers racons que hem posat en funcionament són: el racó de l’aigua, on experimentem amb diferents objectes com embuts, comptagotes, xeringues, regadores, etc., el racó de la ciència i l’observació, on treballem els efectes dels imans i el poder de les lupes amb elements de la natura, el racó de la llum, on juguem amb diferents objectes i la taula de llums i el racó de discriminar, on treballem la separació per criteris de color i mida d’animalets de colors amb l’ajut d’unes pinces que ens reforcen la motricitat fina.

Ens ho hem passat pipa i volem repetir com a mínim un cop per setmana!!!