Llibre recomanat

Modulació Pedagògica

modulacio

Clica damunt el llibre per veure l’índex

Cap familiar està preparat d’entrada per a conviure amb una greu discapacitat. La comunicació i la relació amb la persona que la pateix, (sigui per una causa congènita, un procés neurodegeneratiu o un dany cerebral sobrevingut), han de ser construïdes a partir de l’observació, l’escolta, la proximitat i l’intercanvi sensible i recíproc. Tot plegat, requereix la posada en marxa d’habilitats i propostes comunicatives que no sempre estan en el nostre repertori habitual i que necessiten fer-se un lloc en el procés d’adaptació a la nova situació.
A l’escola, al taller ocupacional, a l’hospital o a la residència; les expectatives, les necessitats, les pors i els desitjos dels familiars entren en relació amb els professionals que atenen a la persona amb una greu discapacitat i s’entrellacen, de vegades, de manera poc afortunada.
Com atenem a aquestes famílies? Què els ensenyem? Com els ho ensenyem? Quan els ho ensenyem? A tot plegat, vol contribuir la Modulació Pedagògica. Aquesta es defineix com “un procés educatiu que pretén facilitar la comunicació i la relació entre persones amb greus discapacitats i els seus familiars estructurant activitats quotidianes com a situacions d’aprenentatge”.
El llibre que teniu a les mans ofereix una reflexió sobre la mirada que els professionals dirigim a aquestes famílies a les que definim sovint com a “poc o molt col·laboradores”. Descobrireu un canvi de visió que convida a preguntar-se què podem fer nosaltres, professionals, per a col·laborar amb elles.
Infermeres, logopedes, psicòlegs, metges, terapeutes ocupacionals, fisioterapeutes, mestres, educadors, auxiliars… hi trobareu eines pedagògiques i didàctiques per tal d’acompanyar a les famílies en aquests aprenentatges. Quants més siguem, més ens podrem adequar a les necessitats i possibilitats de cada família i més contribuirem a enriquir i reforçar relacions.
Per als pedagogs i pedagogues hi ha un ampli apartat teòrico-pràctic per a facilitar-vos treballar com a moduladors/es pedagògics/ques: Nou perfil professional que creiem indispensable en qualsevol equip que pretengui atendre a la família de manera global.