El cicle de l’Aigua

Durant aquest últim mes els alumnes de l’aula 5 hem treballat el cicle de l’aigua. Per tal de poder-lo entendre molt millor hem realitzat una sèrie de experiments relacionats amb les diferents fases del cicle.

El primer experiment està relacionat amb la fase del vapor. Per poder comprendre millor com es forma vam realitzar el primer experiment.

Així que vam imatge-experiment1  i la vam escalfar. D’aquesta manera vam poder observar com és el vapor i que en surt poc si tenim l’olla tapada o en surt molt si la tenim destapada.

Un altre dia, vam realitzar aquesta mateixa activitat a la sala de psicomotricitat, aquí vam entelar el mirall. Aquesta sessió ens va agradar molt. Els alumnes van poder tocar l’olla, vigilant de no cremar-se. Però ens ho vam passar molt bé dibuixant al mirall i sense poder-nos veure.

VICTOR:experiment-victor

SAFAE:experiment-safae

ISMAEL: experiment-ismael

A la Carla li vam preguntar si li havia agradat tocar el vapor d’aigua i ens va contestar que si.

Finalment, per entendre la segona fase, vam fer ploure a l’aula. Si, si, ho heu llegit bé. Vam fer ploure dins l’aula. Com ho vam fer?

Amb el material necessari: escuma d’afaitar, pintura negra i blava, plats i un got.

Primer de tot vam crear un núvol blanc amb l’escuma d’afaitar, després el vam tenyir de negre i finalment amb l’ajuda d’una xeringa vam introduir aigua tenyida de color blau i vam poder observar com plovia.

experiment-pluja

Ens ho vam passar molt amb els diferents experiments.