Teacch

El programa TEACCH es basa en l’estructuració de l’ensenyament per abordar les necessitats relacionades amb la comunicació i el llenguatge, l’atenció i la memòria, tenint en compte les habilitats, les dificultats i els interessos de cada alumne. Segueix un esquema en forma de piràmide, començant per la base es divideix en les parts següents:

• Estructura física. Què s’ha de fer? És la manera com col·loquem el mobiliari i els materials per configurar l’aula. Això ens ajudarà a idear ambients amb menys distraccions i on els alumnes es puguin centrar millor, tot respectant els seus perfils sensorials i característiques individuals. Una estructura clara ajuda els alumnes a percebre-ho tot de manera més ordenada i a millorar la seva autoregulació. Alguns dels espais que es contemplen a l’aula TEACCH són les àrees de treball comú, treball independent, treball 1-1, zona de berenar, àrea multimèdia i àrea tranquil·la i zona de transició.

• El programa TEACCH es basa en l’estructuració de l’ensenyament per abordar les necessitats relacionades amb la comunicació i el llenguatge, l’atenció i la memòria, tenint en compte les habilitats, les dificultats i els interessos de cada alumne. Segueix un esquema en forma de piràmide, començant per la base es divideix en les parts següents:
    • Estructura física.Què s’ha de fer? És la manera com col·loquem el mobiliari i els materials per configurar l’aula. Això ens ajudarà a idear ambients amb menys distraccions i on els alumnes es puguin centrar millor, tot respectant els seus perfils sensorials i característiques individuals. Una estructura clara ajuda els alumnes a percebre-ho tot de manera més ordenada i a millorar la seva autoregulació. Alguns dels espais que es contemplen a l’aula TEACCH són les àrees de treball comú, treball independent, treball 1-1, zona de berenar, àrea multimèdia i àrea tranquil·la i zona de transició.
    • Horaris individuals.Quan? Els horaris visuals ajuden a comprendre millor quines activitats es produiran durant el dia i en quin ordre. Aquests horaris es faran en funció del grau de comprensió de cada alumne i han d’anar de menys a més activitats. Si elaborem un horari visual molt complet amb tota la informació del dia per a un alumne amb poca comprensió no l’entendrà, per tant, no serà funcional.
    • Sistema de treball.Com? Ajuda a organitzar el treball individual. Es prepara una agenda amb les activitats que s’han de fer i el sistema s’organitza d’esquerra a dreta. A l’esquerra es disposen les caixes, carpetes o safates amb les tasques que s’han de fer i a la dreta s’han de posar les tasques acabades.
    • Rutines i estratègiesde l’aula organitzada per racons de treball senyalitzats.
    • Estructura visual.Els materials adaptats (material TEACCH) i les instruccions visuals han de ser simples per poder deixar clar com s’ha de fer l’activitat o com s’han d’utilitzar els materials amb una ullada sense necessitat de consultar instruccions ni explicacions complexes.

Extret de https://criatures.ara.cat/infancia/Autisme-metode-TEACCH-aula_0_2083591813.html