Història

Les escoles d’educació especial de Badalona es creen a partir de la iniciativa de diferents pares de fills disminuïts i es constitueix l’associació de pares Aspanin. L’any 1967 dóna el primer pas per l’escolarització dels nens disminuïts psíquics creant unes aules per a la seva atenció, que al 1974 passaren a dependre econòmicament del Patronat Municipal de Disminuïts Psíquics. El 1980 es crea la figura d’un gerent, i el personal passa a dependre d’aquest Patronat. Es constitueix una Junta Municipal per la gestió de l’escola, que acaba transformant-se en Institut Municipal de Serveis Socials (1982). Posteriorment passa a ser IMSP.

A Can Barriga, antic Mas Soler, és una masia de Badalona (Barcelonès) protegida com a bé cultural d’interès local.

És una masia de tipus basilical, de planta baixa, pis i golfes. La urbanització de l’entorn (polígon Montigalà) han aïllat la construcció, part del jardí i la nova casa construïda el 1924. La masia ha estat restaurada.

Probablement està construïda sobre una antiga vil·la romana d’explotació agrícola. S’ha documentat un paviment romà i un forn romà.

Can Barriga - Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure