Suport Conductual Positiu

El suport conductual positiu  prioritza la prevenció dels problemes de conducta.  Es centra en canviar els entorns problemàtics i ensenyar als alumnes  maneres alternatives per fer front a les seves necessitats. El suport conductual positiu està empíricament fonamentat.

Nivells:

El suport conductual positiu consta d’un contínuum de tres nivells d’implementació que varien en intensitat segons les necessitats de l’alumne.

La prevenció primària (o estratègies universals) va dirigida a tots els alumnes d’una escola. Es centra en establir i ensenyar expectatives escolars i reforçar les conductes esperades

La prevenció secundària proporciona intervencions basades en grups per aquells alumnes que no són prou sensibles a la prevenció primària, però pels que les intervencions intensives i individualitzades poden ser innecessàries.

La prevenció terciària, que també es coneix com el suport conductual positiu individualitzat, consta de suports conductuals altament individualitzats per aquells alumnes que presenten conductes desafiadores persistents i generalitzades.

Principis orientadors:

• Les conductes desafiadores estan relacionades amb el context. Les conductes desafiadores es donen per una raó; estan relacionades amb el context en què es manifesten.
  • Les conductes desafiadores tenen una funció per l’alumne. Ensenyar habilitats alternatives esdevé el tema central del suport conductual positiu.
  • Les intervencions efectives es basen en una comprensió àmplia de l’alumne, el seu context social i la funció de la conducta problemàtica. Quan es coneix la funció de la conducta problemàtica, l’objectiu és ensenyar alternatives socialment acceptables.
  • El suport conductual positiu ha de fonamentar-se en els valors centrats en la persona que respectin la dignitat, les preferències i els objectius de cada alumne. La millora de l’estil de vida en situacions inclusives és una característica central del suport conductual positiu.