PATIS EDUCATIUS

El nostre projecte pretén repensar els espais i elements actuals dels nostres patis destinats per al temps d’esbarjo dels alumnes de Secundària i TVA de l’escola d’educació especial Can Barriga. La nostra intenció és dur-lo a terme com un procés d’aprenentatge, de compromís i de cooperació entre tota la comunitat educativa: professionals de l’escola, famílies, alumnes i el barri.

La idea parteix de l’interès d’un grup de professionals de l’escola després d’assistir a una conferència de Nou Safareig, on es plantejava una reflexió sobre la idea de millorar aquests espais exteriors com a espais educatius. Millores que no són merament
estètiques, sinó que també tenen una ferma intencionalitat educativa: creixement de la sociabilitat, lloc de convivència, motricitat, resolució de conflictes, exploració, autonomia, seguretat profunda, etc.

La comissió de patis pretén que l’esbarjo esdevingui un espai harmònic dins de l’escola, on hi predominin els espais naturals i on s’hi pugui dur a terme una educació integral i el creixement personal de l’alumnat. Per aquest motiu caldrà intervenir en l’entorn del pati per procurar que aquest sigui un espai ple de possibilitats d’aprenentatge i, al mateix temps, afavoreixi relacions positives entre els i les alumnes.

Amb tot això, creiem que és necessària la incorporació al centre d’un projecte de patis que fomenti espais de trobada, de relació i comunicació, i de cohesió amb tota la comunitat educativa per fer que tots els membres de la comunitat educativa es facin seu el projecte i s’hi trobin a gust.

Aquí podeu veure el Projecte Patis Educatius CAN BARRIGA