La tardor al Baldiri amb les nenes i nens de 1r

Les fulles cauen dels arbres, els boscos s’omplen de bolets, els dies es van fent cada dia més curts, el canvi d’hora, l’olor de castanyes i moniato i aquesta tonalitat groguenca que marca el paisatge. La tardor ha arribat a l’escola i, les alumnes i els alumnes de primer, han realitzat un seguit d’activitats per decorar l’escola i comprendre aquesta època de l’any.

Amb els primers dies plujosos i la baixada de temperatures un cop acabat l’estiu, els bolets comencen a créixer, tant als boscos com a la nostra escola. Els nois i noies de primer van crear el seu propi bolet, tenint en compte les diferents parts com el capell o el peu. Però tot bon bolet necessita una bona base de terra o herba humida, i els nostres no en podien ser menys. Per aquest fet els hem decorat amb molsa a la part inferior d’aquests fongs. Si se t’han avançat i ja no has trobat bolets al bosc, al Baldiri en tenim ple!

Quan pensem en la tardor, inevitablement, ens ve al cap la castanyera. Una gran festa tradicional relacionada amb aquesta fruita seca. Les paperines decorades i fins i tot una bossa amb forma de castanya, són les activitats que hem realitzat aquests darrers dies per parlar i treballar aquesta tradició. Així que bon profit i gaudiu de les castanyes.

Per últim, també hem dut a terme un projecte sobre una fruita com és la poma. Els diferents colors que tenen, el seu origen, les principals característiques així com les seves parts, són alguns dels aspectes treballats durant les sessions de medi les darreres setmanes.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *