Juguem amb cordes

El febrer del 2017 l’escola Mn. Baldiri Reixach va iniciar  el projecte Planters, impulsat per Conarte Internacional i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols i especialment del Sr Josep-Ramon Llobet, professor de l’escola de Música de Sant Feliu de Guíxols. En aquest projecte es pretén vincular l’educació i les arts a l’aula, i d’aquesta manera aconseguir una millora del clima escolar, afavorir la integració social, potenciar el diàleg intercultural i augmentar les capacitats d’aprenentatge en els beneficiaris del projecte.
Els alumnes de cicle mitjà van portar a terme aquest projecte durant dos cursos en els quals van treballar  amb instruments de corda, violí i violoncel, de manera que acabaren formant una petita orquestra de corda que els va iniciar en el món de la música. Podeu veure un àlbum de fotos en aquest enllaç,  i uns vídeos de les diverses audicions que es van portar a terme, ho trobareu al canal de Youtube de l’escola.

A partir del curs 2019/2020 el projecte planter evoluciona, s’amplia i reanomena a Juguem amb cordes. Amb aquesta evolució ja són dos els nivells educatius que hi participen, tercer i quart, i amb la voluntat que el curs 2020/2021 segueixi el seu recorregut i abasti els cursos de tercer fins a cinquè.