FAIG

L’escola Mn. Baldiri Reixach hem iniciat un procés d’innovació pedagògica que ens ha de portar a assolir els grans reptes de la societat en general i de l’escola en particular: millora de la cohesió social i millora dels resultats educatius.

El Programa FAIG és una oportunitat per crear un entorns d’aprenentatge amb sentit, on posar l’alumnat al centre, sentint la seva veu per a crear un món millor on viure i conviure.

Es tracta d’un programa experimental que impulsa el desenvolupament de projectes de treball vinculats als desafiaments de les persones i del planeta, els quals integren processos de creació “maker” i de fabricació digital, amb el propòsit que infants i joves donin resposta a les necessitats de les seves comunitats i esdevinguin persones crítiques, participatives i transformadores del seu entorn.

El programa FAIG implica:

• La creació d’un espai “maker” (anomenat FAIGLab) obert a la comunitat educativa.
  • L’acompanyament i formació pedagògica necessària per a consolidar l’aprenentatge per projectes des d’un enfocament globalitzat com a línia pedagògica de centre.
  • La realització de projectes interdisciplinaris que connectin l’alumnat amb problemes socialment rellevants, perquè esdevinguin projectes d’aprenentatge amb sentit.
  • La capacitació tecnològica necessària per a integrar el “maker” i les possibilitats creatives de la fabricació digital en els projectes d’aprenentatge amb sentit, possibilitant que l’alumnat doni respostes innovadores a les necessitats de l’entorn.
  • La col·laboració amb agents externs capdavanters en la recerca i la creació de solucions davant els desafiaments socials actuals i reptes de futur.
  • La participació activa en la xarxa de centres FAIG de Catalunya.
  • La creació d’una comunitat activa d’aprenentatge al voltant del FAIGLab que possibiliti la seva obertura a l’entorn.

En aquesta pàgina teniu una amplia i detallada explicació del programa FAIG

En aquest espai web anirem recollint els projectes que portarem a terme, i tots aquells aspectes relacionat amb el programa FAIG

Presentació del programa FAIG, centres itinerari 2. 10 d’octubre de 2023