Història

L’Institut del Ter és un centre públic de titularitat del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que es troba a Manlleu, un municipi de la comarca d’Osona situat en gran part a l’esquerra del riu Ter. El riu Ter ha estat i és un element fonamental en la història i l’economia de Manlleu.

Manlleu té una població aproximada de 20.104 habitants (Idescat 2016). Un 20,55% (4.132 hab.) d’aquesta població és de procedència estrangera. La població estrangera de Manlleu procedeix predominantment del Magreb.

L’Institut del Ter inicia la seva activitat docent el curs 2011-12 dins l’escola de primària Puig Agut de Manlleu amb el nom de Secció d’Institut de Manlleu. El centre va néixer per fer front a l’augment de la demanda de nou alumnat de secundària previst per als propers anys a la nostra ciutat, atès que a l’altre institut públic de la població, l’Institut Antoni Pous i Argila, no hi havia cabuda per a tota la demanda d’ensenyament públic. Després de dos anys, el setembre de 2013 la Secció d’Institut es trasllada a unes noves dependències, en mòduls prefabricats ubicats al carrer Eduard Rifà, 24 , a la zona de l’arborètum, i, coincidint amb el trasllat, canvia el nom a Secció d’Institut la Teuleria, ja que al terreny on s’ubiquen els prefabricats hi havia antigament una fàbrica de teules.

Amb l’entrada d’un nou equip directiu el curs 2015-2016 el centre canvia el seu nom i es converteix en Secció d’Institut del Ter. Finalment, l’ estiu del 2017 es converteix oficialment en Institut del Ter. A finals dels curs 2017-2018 el centre s’ha ampliat amb un nou mòdul prefabricat a l’espera que es doni llum verda a la construcció del nou edifici de l’institut just al costat de la seva ubicació actual.

El centre es troba situat al costat de l’espai natura de  l’arborètum i a menys de 500 metres del passeig del riu Ter.