Representació de titelles a la llar d’infants de Torrefarrera, per part dels alumnes de l’USEE

IMG_2145

El dia 8 de juny el grup d’alumnes del nostre centre, que hem estat treballant amb el  projecte internivell relacionat amb els titelles durant el 2n i el 3r trimestre, hem anat a representar l’obra de titelles Mr. Kuak. El cas de la gallina desapareguda al grup de P2 de la Llar d’Infants Ralet-Ralet, que prèviament havien estat treballant els animals de la granja.

El projecte ens ha servit per a descobrir que la ciutat de Lleida és una gran impulsora d’aquestes arts i que cada maig s’hi celebra la Fira de Titelles que aplega a titellaires d’arreu del món.

L’alumnat que hem treballat en aquest projecte hem tingut l’oportunitat de recordar contes de la nostra infantesa, buscar relats i crear-ne de nous. També, hem hagut de pensar i elaborar el diàleg del nostre relat.

Hem descobert que la professió de titellaire no solament es dirigeix a representar obres per al públic infantil, ja que hem trobat que hi ha diferents tipus de titelles i que moltes vegades, els mateixos titellaires, per tal d’adaptar els personatges de les seves obres, en son els seus creadors.

D’aquesta manera, hem decidit imitar-los i com a titellaires de l’INS Joan Solà hem buscat una obra curta per a poder-la representar a la llar d’infants del nostre poble de Torrefarrera.

Els nostres personatges són els animals de la granja i hem decidit confeccionar aquests titelles amb la tècnica del mitjó. També, hem realitzat els decorats per a l’obra.

Hem hagut d’assajar molt, tenir molta paciència i col·laborar entre tots perquè tot sortís bé.

Ens han acompanyat els alumnes de l’Aula d’Acollida que han vingut a veure l’obra. Hem tingut un públic molt agraït. Al final de la representació ens hem fet una fotografia amb el grup de P2 i els hem deixat un petit record de l’obra.

Bon estiu!

EEn podeu trobar imatges i un vídeo de la representació