Visita dels alumnes de 1r i 2n batxillerat tecnològic a la factoria SEAT

Els alumnes de 1r i 2n de batxilerat tecnològic van visitar el passat dia 17 de gener la factoria SEAT de Martorell. En la sortida han estat a dos tallers de la cadena de muntatge, en concret en els tallers de xapa i de finalització del SEAT León.
Per una banda han estat al taller de xapisteria. Aquest és un taller completament automatitzat on els robots industrials munten la carrosseria del vehicle i la sotmeten a estrictes controls de qualitat. Els alumnes van poder observar els braços robòtics en funcionament i com els operaris de manteniment revisen el procés quan es detecta qualsevol problema.

Per altra banda, el alumnes van visitar el taller de finalització, molt menys robotitzat, on els operaris fan gran quantitat de tasques com ara posar els interiors del vehicle o el frontal i rodes del mateix. En aquest taller s’observa que tot i que es fan moltes tasques manuals, està molt automatizat i fins i tot van veure alguns vehicles sense conductor subministradors de materials, que es movien seguint línies dibuixades al terra.

Finalment, el guia els va explicar algunes dades sobre l’empresa, com per exemple el nombre de treballadors directes i indirectes que té la fàbrica de Martorell, que arriba a 100.000, o la quantitat d’unitat que fabriquen diàriament i que es fa sota comanda.

Martorell 13 07 2011 Planta de produccion robotizada del nuevo Audi Q3 en la factoria de SEAT Foto Josep Garcia