Recorregut històric per Esparreguera

Els dies 5 i 8 de març els alumnes de 2n de batxillerat de la matèria d’Història hem fet un recorregut històric per Esparreguera. L’historiador, antic professor del nostre institut i gran coneixedor de la història local de la vila, Josep Maria Cobos ens va guiar pels carrers del casc antic tot fent un recorregut històric des de la proclamació de la Segona República a l’any 1931 fins a l’entrada de les tropes franquistes després de la Guerra Civil, l’any 1939. Política, associacionisme, educació, moviment obrer, la dona, anarquisme, indústria, habitatge, la guerra,… van ser alguns  dels temes que vam tractar. Els carrers amaguen un munt d’històries i anècdotes que vam poder escoltar per entendre millor allò que estudiem a l’aula.