Tot a punt pel projecte d’àmbit cientificotecnològic

El proper dilluns 19 d’octubre els alumnes de 1r d’ESO començaran el projecte cientificotecnològic d’aquest trimestre. Durant dues setmanes, a les hores de Ciències Naturals, Matemàtiques, Tecnologia i Música, els alumnes realitzaran un projecte sobre el sistema Sol-Terra-Lluna.

A partir del currículum marcat per aquestes matèries, treballarem de forma diferent a l’habitual. Els alumnes, en grups de cinc, hauran d’acabar realitzant un vídeo científic. Per arribar-lo a fer, hauran hagut de cercar informació, seleccionar-la, compartir-la amb els companys, realitzar càlculs, construir una maqueta, contestar qüestionaris, anar a observar el cel nocturn, etc. guiats i orientats en tot moment pels professors.

L’objectiu és que treballin i aprenguin de forma globalitzada. L’entorn que ens envolta no està separat per matèries, sinó que en qualsevol fenomen intervenen aspectes que a classe estudiem de forma fragmentada. Amb els projectes d’àmbit, els alumnes treballen els fenomens de forma global, aprenent tècniques i conceptes nous, i aplicant-ne d’altres que han treballat prèviament. I, a més, ho fan en grup, ja que una persona sola no podria donar a l’abast, exactament igual que fem els adults en la nostra feina. Aquest treball en grup permet adquirir habilitats socials, responsabilitat, autonomia i altres valors imprescindibles en el món actual.

planet-581239_640