II Natusfera Biodiversity Congress

Divendres passat vam celebrar, amb els alumnes de 1r d’ESO, el Natusfera Biodiversity Congress. El congrés el van organitzar els mateixos alumnes, dividits en comitès.

El producte final era presentar un pòster que recollia tota la investigació realitzada durant la setmana. Els alumnes han creat pòsters amb rigor que evidenciaven que havien seguit tots els passos del mètode científic. A més, han utilitzat les matemàtiques per poder elaborar els resultats i treure les conclusions finals.

Fent el projecte, doncs, han après a valorar la biodiversitat, a entendre el valor de la serra de Galliners i la importància de conservar les espècies per l’equilibri dels ecosistemes. Han participat en un projecte de ciència ciutadana introduint dades reals de les espècies que tenim en el nostre entorn natural, fent ús de la tecnologia. I, sobretot, han après a presentar i defensar el seu estudi davant de públic. L’exposició ens ha permès avaluar si han assolit els objectius, continguts i competències que justifiquen el projecte.

Un cop més, volem agrair la presència de les famílies, dels regidors i regidores de l’ajuntament (educació i medi ambient), dels tècnics de medi ambient, dels membres experts de Sant Quirze del Vallès natura i de l’alcaldessa, per ser-hi i donar valor a la feina feta.

Moltes gràcies a tots!