Expliquem històries amb scratch

Aquest curs els alumnes de 1r d’ESO han aplicat a la matèria de Català els coneixements sobre scratch treballats a Tecnologia. L’activitat, en fase totalment experimental, consistia en fer un resum i/o explicació d’un fragment del llibre escollit com a segona lectura obligatòria del curs. Individualment o en parelles (l’únic requisit era que haguessin llegit el mateix llibre) havien de decidir què volien explicar del llibre, com ho volien fer i la veritat és que s’han involucrat de ple en els aspectes tècnics del programa per poder fer moure els personatges, donar-los veu, etc.

Ahir al matí vam fer-ne la projecció i avaluació davant de la classe. Quan fem d’espectadors/es ens tornem molt crítics a l’hora de detectar errades ortogràfiques o d’expressió escrita, text que apareix massa ràpid i no es pot llegir, històries massa monòtones… en el seu conjunt, però, l’activitat ha estat molt ben valorada i de ben segur que el curs vinent la repetirem.

Us deixem alguns exemples.