Comencem els projectes trimestrals

Ahir vam començar els projectes trimestrals, que acabarem el dimarts de la propera setmana.

Els alumnes de 1r estan realitzant el projecte Que comenci l’espectacle!, els de 2n Cançó improvisada i els de 3r Som màgics!

Que comenci l’espectacle!

El repte del projecte trimestral de 1r d’ESO és que els alumnes preparin un espectacle al voltant de l’hivern que representaran davant les famílies del SiX dimarts vinent. Així doncs, al llarg d’aquests cinc dies intensos els donarem orientacions sobre quins requisits han de complir les actuacions de cada grup, amb quins efectes complementaris compten (música, decorat…), què han de tenir en compte per a fer una bona actuació, entre d’altres.

Avui mateix, per exemple, ens ha vingut a visitar l’artista Lu Rois qui, amb un piano i la veu, ens ha explicat com va començar a dedicar-se al món de la música i què li va bé per no posar-se nerviosa abans d’una actuació, ja que es considera una persona tímida.

I al final del matí, hem anat a veure l’escenari de Can Barra que és on farem l’espectacle.

Cançó improvisada

El repte del projecte de 2n d’ESO és pujar a l’escenari i enfrontar-se a diferents proves de glosa. Avui ha estat el dia per conèixer què és això de la glosa i la cançó improvisada. Hem tingut la sort que ens visités el Martí i ens fes començar a cantar i rimar.

Tenim per davant una setmana intensa per practicar rimes i tonades… i sobretot, guanyar molta agilitat mental.

Som màgics!

El repte de 3r és fer un espectacle de màgia entre tots els grups. Cada grup farà una petita part amb alguns trucs, però caldrà que es posin d’acord per aconseguir un espectacle coherent.

Avui ha estat el primer contacte amb el món de la màgia: cartes, monedes… Ens han visitat un parell de mags professionals, el Marc i en Miquel, que ens han deixat bocabadats amb els seus trucs i ens han donat bons consells per fer el nostre espectacle. Ens esperem dies intensos per preparar trucs i, sobretot, per guarnir-los bé i assajar-los molt.