Comencem els projectes del segon trimestre

Avui dilluns hem començat els projectes d’àmbit del segon trimestre. Els alumnes de 1r s’endinsaran a Shakespeare in action!, projecte de l’àmbit lingüístic. Els de 2n a Connectats!, projecte de l’àmbit cientificotecnòlogic. Els de 3r a Ens adaptem, projecte de l’àmbit artisticosocial.

Shakespeare in action!

Com us podeu imaginar, en aquesta ocasió els alumnes hauran de conèixer la figura de Shakespeare i familiaritzar-se amb una de les seves obres, The tempest, a partir de la qual hauran de repensar-ne un fragment i interpretar-lo, íntegrament en anglès.

Per a poder superar el repte, entre d’altres coses, els caldrà conèixer les característiques més rellevants de l’època en què va viure l’escriptor, hauran de treballar la interpretació en anglès i gestionar tots els elements necessaris per a poder gravar l’adaptació dels fragments de The tempest.

Connectats!

No cal que ens preguntem què és un telèfon mòbil i quines funcions pot tenir. Forma part de la nostra vida! Hi ha persones que pensen que no podrien viure sense ell. Però, com es connecta un mòbil? Per WiFi, per 4G, per xarxes 3G? Quina diferència hi deu haver? I la fibra òptica o l’ADSL hi tenen res a veure?

Aquestes i moltes altres preguntes són les que hauran de respondre els alumnes en les properes dues setmana. D’aquesta manera, podran elaborar un mapa i redactar un informe tècnic sobre les cobertures de telefonia mòbil i de xarxes WiFi del centre de Sant Quirze.

Ens adaptem

En aquest projecte, els alumnes prendran consciència del que significa tenir una discapacitat o diversitat funcional, de les dificultats que comporta i de què podem fer per millorar el dia a dia de les persones que ho tenen.

Al final del projecte, els alumnes hauran de representar un role-playing sobre sobre algun tipus de disfunció en una situació concreta dins de la vida quotidiana del nostre centre. Hauran de mostrar la presentació inicial del problema, les dificultats que implica i les possibles actuacions per a resoldre-ho positivament.