Club de lectura

Ahir els alumnes de 1r d’ESO van realitzar un club de lectura intern al centre sobre el llibre que s’estan llegint des de la matèria de català.

Fa aproximadament un mes, els nois i les noies van escollir la primera lectura obligatòria del curs d’un ventall de cinc títols de característiques i autors diversos: “Segon trimestre”, “L’extraordinari enginy parlant del Professor Palermo”, “Maneres de viure per sempre”, “Una de zombis” i “El clan de la lloba”. Ahir l’havien de portar llegit (o molt avançat) ja que, en grups de cinc o sis alumnes aproximadament, havien de comentar-lo a partir de preguntes que convidaven a reflexionar, com per exemple “Us està agradant el llibre?”, “Canviaríeu alguna cosa?”, “Us esperàveu aquest final?”, “Quins personatges apareixen a l’obra?”, entre d’altres. Posteriorment, hauran d’entregar una petita reflexió al voltant del club de lectura, que es complementarà amb una prova tipus test sobre la novel·la llegida.

La valoració de l’activitat ha estat molt positiva i ha permès sentir aportacions dels alumnes com ara “Amb aquest llibre he plorat”, o “Aquest final no me l’esperava”, “El títol del llibre el trobo soso”, etcètera. De ben segur que repetirem la iniciativa!