Pintem sabates vermelles

El proper divendres, 24 de novembre, l’Ajuntament de Sant Quirze organitza un acte col·lectiu de denúncia de la violència masclista en el que ens han convidat a participar de forma activa als i les alumnes de 1r d’ESO del Salas i Xandri i de l’institut Sant Quirze. Es tracta d’una acció d’art col·lectiu que s’ha dut a terme en diversos països i ciutats. SABATES VERMELLES és una instal·lació d’art públic impulsada per l’artista Elina Chauvet, una reflexió contemporània que conceptualitza la violència cap a les dones i posa de manifest la xacra social que esdevé. La instal·lació en si és la de col·locar moltes sabates vermelles pintades pels propis joves en un espai comú en el que la sabata esdevé un objecte testimonial de les dones que pateixen violència masclista.

Així doncs, després duna sessió intensa de reflexió sobre el tema, divendres passat, a l’hora de tutoria els nois i les noies de 1r d’ESO van sortir al pati per a pintar sabates velles de color vermell. Aquesta acció creativa es va complementar amb l’escriptura de missatges al voltant de la violència masclista que acompayaran les sabates vermelles.

Us convidem a venir a veure la instal·lació d’art col·lectiu que muntarem als exteriors de la Masia Can Feliu el 24 de novembre de 10:30 a 11:30h. Un cop col·locades les sabates vermelles, es farà també la lectura del manifest del 25N, dia internacional per l’eliminació de la violència contra les dones per part dels alumnes.