MERLÍ, LA NOVA SÈRIE DE MODA!

Article de Berta Queraltó.

Merlí és una sèrie de televisió de TV3 que tracta sobre un professor de filosofia que es diu Merlí Bergeron i que va a treballar a l’institut Àngel Guimerà de Barcelona.

És una sèrie molt divertida i molt entretinguda, que et sap robar el cor. Com molta gent sap, aquest personatge, el protagonista de la sèrie, vol deixar empremta en el seu alumnat fent servir mètodes poc convencionals, entre els quals sobresurt un llenguatge totalment antiacadèmic. La primera frase que diu  quan arriba a classe és: “Em dic Merlí i vull que la filosofia us faci trempar”.

Les seves frases mes típiques son anomenades “merlinades”; alguns exemples són els següents:

“Estic fins als collons de la gent que diu que la filosofia no serveix per res”.
“Filosofia i poder tenen una tensió sexual no resolta”.
“Alguns diuen que la felicitat està en les petites coses…Una merda…”
Amb aquestes expressions vol que els seus alumnes es facin preguntes i siguin crítics; però no a tothom
li agraden els mètodes que utilitza, com a alguns dels seus companys professors de la ficció o a alguns
professors reals de filosofia.

PERSONATGES PRINCIPALS / DESTACATS:

NOM SÈRIE: NOM REAL:
Merlí Bergeron Francesc Orella

Resultat d'imatges de francesc orella

Bruno Bergeron David Solans

Resultat d'imatges de david solans

Pol Rubio Carlos Cuevas

Resultat d'imatges de carlos cuevas

Tània Illa Elisabet CasanovasResultat d'imatges de elisabet casanovas
Berta Prats Candela AntónImatge relacionada
Joan Capdevila Albert Baró
Gerard Piguillem Marcos FranzImatge relacionada
Marc Vilaseca Adrian Grösser

Mònica de Villamore Júlia CreusResultat d'imatges
Oksana Casanovas  Laia ManzanaresResultat d'imatges de laia manzanares
Oliver Grau Iñaki MurResultat d'imatges de iñaki mur
Ivan Blasco Pau PochResultat d'imatges de pau poch

PERSONATGES SECUNDARIS:

Carmina Calduch Ana M. Barbany
Eugeni Bosch Pere Ponce
Gina Castells Marta Marco
Toni Pau Durà
Santi Pep Jové
Jaume Capdevila Jordi Martinez
Òscar Rubio Oriol Pla
Miriam Blasco Anna Ycobalzeta
Laia Mar del Hoyo
Ricard Vilaseca Isaac Alcayde

QUÈ M’AGRADA DE LA SÈRIE:

M’agrada molt com són tots el personatges i que es tracten molts tipus de  problemes i no només es fixen en el d’un de sol; també m’ha agradat molt el sentit del final perquè és una manera de dir que la sèrie ja s’acaba i també que si el director ha creat el personatge el pot “destruir”, fer-lo desaparèixer.

ELS MEUS PERSONATGES PREFERITS:

NOM REAL NOM SÈRIE
ELISABET CASANOVAS TÀNIA ILLA
DAVID SOLANS BRUNO BERGERON
CARLOS CUEVAS POL RUBIO

També estic molt emocionada perquè  d’aqui poc coneixeré alguns dels protagonistes d’aquesta sèrie: Carlos Cuevas, Elisabet Casanovas, Iñaki Mur i potser  també David Solans!!!

Si no heu vist els capítols, els podeu recuperar a TV3 a la carta: http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/merli/

US HO PASSAREU MOLT BÉ!!!