Temps lliure i temps d’estudi de l’alumnat de primer i segon d’ESO

Article realitzat per Berta Queraltó, Nihad Oulad, Helena Prieto i Lucia de la Cruz.

Fa un mes que hem començat el curs i hem volgut conèixer com s’organitzen els alumnes més petits del centre. Per això hem preparat unes enquestes per passar a alguns companys de 1r i 2n d’ESO i saber quan temps dediquen a estudiar després de les classes i què fan en el seu temps lliure.

Ens hem dividit la feina i les entrevistes i l’escrit sobre el temps lliure les hem fet la Berta i la Nihad; les preguntes relacionades amb el temps d’estudi i l’explicació d’aquestes dades  les hem realitzat la Lucia i l’Helena.

Després d’analizar els resultats de les enquestes sobre el temps d’estudi de cadascú, tenim la següent informació: Els alumnes de primer ens han dit que no els ajuden a estudiar, que no fan reforç com a extraescolar i que estudien entre 1 i 2 hores a la setmana per a repassar i ho fan entre 1 dia i 1 setmana abans per preparar els exàmens.

A segon, en canvi, sí que els ajuden a estudiar els germans o els pares, i la majoria coincideixen amb els companys de primer en les hores d’estudi per preparar els exàmens i repassar. No hem pogut preguntar a molta gent, però creiem que els resultats són així perquè a mesura que vas pujant de curs els estudis es compliquen més i necessitem reforç amb gent que ja ha passat per això.

Sobre les matèries que més els agraden hi ha opinions molt variades, però entre primer i segon  dues persones de les sis que vam entrevistar han coincidit en què Socials és la seva assignatura preferida i que no els agrada ni tecnologia ni robòtica. Ens ha sorprès que dues nenes de segon ens han dit que no els agrada cap assignatura.

En relació a les activitats que fan els preadolescents durant el seu temps lliure i saber si solen estar a casa o al carrer, aquests són els resultats:

La majoria dels nois i noies entrevistats de 1r i 2n d’ESO fan alguna activitat extraescolar durant la setmana a la tarda, com per exemple futbol, bàsquet, atletisme… Per mala sort no solen passar gaires hores a casa fent els deures i passen més temps al carrer fent voltes amb els amics o amigues, parlant o comprant xuxes, etc. En canvi els caps de setmana, que tenen temps lliure tot el dia, al matí prefereixen quedar-se a casa fent el gandul que no pas sortir amb els amics.

Som molt ESTRANYS els preadolescents!

Fotos: Alguns dels alumnes de 1r i 2n entrevistats